Lepší silnice. Kraj chce sbírat tipy z měst, začal v Olomouci

Ve špičkách kolony, k tomu železniční přejezd způsobující okamžité zácpy. Čtyřramenná křižovatka před olomouckou restaurací U Anči v městské části Hejčín je trápením pro řidiče i obyvatele okolních domů. Olomoucký kraj s radnicí jednal o vybudování nové silnice, která by místu odlehčila. Hejtman vyzval i další města, aby se na kraj obracela s dopravními problémy. Výsledkem má být lepší průjezdnost regionu.

Přeložka silnice označovaná „Tomkova – Svatoplukova“ v olomoucké části Hejčín je jedním z míst, která mají Olomoucký kraj a krajské město v plánu přepracovat. Stejný soupis chce hejtmanství také od dalších měst. Foto: Ondřej Zuntych/Hanácké noviny

Doprava je prvním tématem, do kterého se chce Olomouc a kraj společně pustit. Jedním z diskutovaných míst je hejčínská křižovatka ulic Na Trati, Tomkova a Erenburgova ležící u železniční trati. Město zde kvůli lepší průjezdnosti nechalo v minulost vypnout světelnou signalizaci, semafory řídí provoz je při průjezdu vlaku. V blízkosti křižovatky má v budoucnu vyrůst soukromá mateřská a základní škola, město také zamýšlí prodat nevyužívanou budovu přírodovědecké fakulty. „Chtěli bychom se proto bavit hlavně o dopravním přeřešení situace a spojit investici, která se bude řešit ze stran investorů, nás a kraje,“ řekl olomoucký primátor Miroslav Žbánek, podle kterého se ne vždy dařilo s krajem na společných projektech spolupracovat.

Část ulice Na Trati zaslepí

Olomouc má už připravený plán na odklonění dopravy z ulice Na Trati na novou komunikaci na druhé straně trati. „Není to sice projekt, který uděláme za rok za dva, ale chceme se na něj co nejlépe připravit ve spolupráci s krajem a mít ho jako jednu z investičních akcí připravených do dalších let,“ dodal Žbánek.

Olomoucký primátor Miroslav Žbánek (druhý zleva) a hejtman Olomouckého kraje Ladislav Okleštěk (vpravo) projednávali budoucnost řidiči kritizované křižovatky před restaurací U Anči v Olomouci-Hejčíně. Foto: Ondřej Zuntych/Hanácké noviny

Současná část ulice Na Trati by měla být zaslepena. „Respektive upravena tak, aby výjezd z ní byl eliminován. Ale to je ještě na další prověření. Hlavní provoz by pak šel pod železnicí, zhruba v prostoru stávajícího přechodu,“ uvedl vedoucí odboru koncepce a rozvoje olomouckého magistrátu Marek Černý.

Hejtman: Dopravní špunty chceme postupně vyřešit

Politici a úředníci z kraje a města jednali přibližně o dvaceti případech rekonstrukcí, přeložek a cyklopruhů. „Komplikované křižovatky jako ta v Olomouci-Hejčíně představují dopravní špunty. Chceme postupovat koordinovaně. Postupně vyřešit všechny další záležitosti jako obchvaty města a další, které mají vliv na cestovní ruch a další. Chceme region maximálně zprůjezdnit a přitáhnout sem co nejvíce turistů,“ sdělil hejtman Olomouckého kraje Ladislav Okleštěk. „Rádi bychom, aby nám i další města říkala, co je trápí, kudy chtějí jít. My to pak pojmeme po našem a budeme hledat cestu,“ dodal Okleštěk s tím, že o přípravy by se měla starat města, aby při stavbách nevznikaly komplikace.

Za několik let mají auta jezdit po silnici, která vznikne na druhé straně trati. Foto: Ondřej Zuntych/Hanácké noviny