Střední odborná škola podnikání a obchodu v Prostějově nově učí animátory volného času

Originálními studijními obory se už 25 let prezentuje Střední odborná škola podnikání a obchodu v Prostějově. Nastávající středoškoláci mohou vybírat ze zaměření na turismus a wellness, mezinárodní obchod nebo sport. Proniknout můžou i do oblasti organizace volnočasových aktivit, nabízí jim nový obor Animátor volného času.

Budova Střední odborné školy podnikání a obchodu v Rejskově ulici v Prostějově. Foto: archiv SOŠPO

Jako budoucí animátoři získají studenti Střední odborné školy podnikání a obchodu (SOŠPO) širokou škálu odborných znalostí o cestovním ruchu, pestrém světě marketingu a především jeho uplatnění při pořádání volnočasových akcí pro různé věkové skupiny lidí. Poradit si pak zvládnou s potřebami a přáními dětí, dospělých i seniorů. „Do volnočasových aktivit se naši studenti často zapojovali už dříve. Pravidelně organizujeme prázdninové prohlídky městem a fotbalové turnaje nebo se podílíme na úspěšné akci Burza volného času, kam každoročně zavítají stovky dětí a rodičů. Proto jsme se pro animátorskou činnost rozhodli vytvořit nový obor,“ vysvětlil ředitel SOŠPO Marek Moudrý.

Jak na teambuilding nebo letní tábor

Obor s názvem Animátor volného času zahrnuje čtyřleté studium a studenti ho zakončují maturitní zkouškou. Zdokonalení jejich schopností jim kromě výuky se specialisty z oboru poskytne odborná praxe. Ve druhém a třetím ročníku při ní lépe poznají, jak zprostředkovat firemní program, teambuldingové akce, letní tábory, případně ozdravné pobyty.

Ředitel prostějovské Střední odborné školy podnikání a obchodu Marek Moudrý. Foto: archiv SOŠPO

„Naši absolventi mají dobré možnosti pokračovat ve studiu na školách vyššího typu, především obdobného zaměření. Mohou studovat ekonomiku, marketing, management, cestovní ruch, management cestovního ruchu, hotelnictví, animátorskou činnost, pedagogiku volného času nebo rekreologii,“ podotkl Moudrý směrem k novému oboru, jenž první studenty přivítá v nadcházejícím školním roce.

Kromě animátorské činnosti láká soukromá střední škola s pětadvacetiletou tradicí na studia marketingu turismu, mezinárodního obchodu, sportovního managementu a marketingových komunikací a žurnalistiky.

Pokud si končící deváťáci vyberou Marketing turismu, zaměří se na problematiku cestovního ruchu. Naučí se pracovat jako průvodci či vytvořit program zájezdu. Sloužit jim k tomu budou informace získané v hodinách zeměpisu i osvojené marketingové techniky – například reklama. „Seznámí se i s trhem pracovních sil v členských zemích Evropské unie a s požadavky kladenými na pracovníky v jednotlivých státech, včetně pracovních omezení,“ uvedl ředitel a doplnil, že v oboru stejně jako ve všech dalších nechybí předměty ekonomiky a účetnictví.

Cestovní ruch zahrnuje i wellness

V průvodcovské činnosti se studenti zdokonalují formou odborné praxe na hradech, zámcích a jiných místech. V rámci spolupráce školy s městem vodí turisty i po památkách Prostějova. „Roli průvodce si vyzkoušejí také v zahraničí, pravidelně pořádáme poznávací zájezdy do různých evropských zemí. Každý student si připraví výklad a mluví o některém z míst, jež navštívíme,“ sdělil Moudrý.

Oslavy čtvrtstoletí Střední odborné školy podnikání a obchodu v Prostějově ozdobila zábavná vystoupení studentů. Foto: Petr Šindela

Absolventi oboru mohou přímo přejít do zaměstnání či pokračovat na vysoké školy a věnovat se hotelnictví, managementu cestovního ruchu nebo cestovnímu ruchu samotnému. Svůj životopis si mohou obohatit složením certifikované zkoušky Průvodce cestovního ruchu, na SOŠPO ji nabízejí na konci čtvrtého ročníku.

Obor spojený s cestovním ruchem a marketingem turismu navíc škola vylepšila o zaměření na wellness. Studenti se naučí orientovat v jednotlivých wellness programech, zážitkových zájezdech a službách, které poskytují lázně a hotely. Pochopí tak, že wellness znamená cestu ke zdraví duše i těla. „Teoretickou výuku prokládají přednášky odborníků z oblasti cestovního ruchu a wellness. Na naši školu pravidelně jezdí lidé z cestovních kanceláří a agentur, lázní a wellness zařízení,“ zmínil Marek Moudrý.

Happy SOŠPO oslavila 25 let

K oslavám 25. výročí svého založení uspořádala Střední odborná škola podnikání a obchodu galavečer. Konal se na konci loňského listopadu v prostorách prostějovského městského divadla a Národního domu.

Velkou část programu přichystali přímo studenti. Publiku předvedli několik zábavných scének včetně semináře ve stylu divadla Járy Cimrmana nebo video shrnující uplynulou historii školy. „Před programem našich studentů musím smeknout. Připravili si taneční vystoupení ‚Waka Waka‘ (podle známé písně kolumbijské zpěvačky Shakiry – pozn. red.), napodobili hokejové komentátory. Večer jsem si moc užil a budu na něj dlouho vzpomínat,“ netajil se ředitel školy Marek Moudrý.

Na akci s příznačným názvem „Happy SOŠPO“ se bavil nejen on, ale i všichni hosté, mezi nimi představitelé města Prostějova v čele s primátorem Františkem Jurou. „Happy“ se jmenuje také CD, z něhož světově známé uskupení hudebníků Prague Cello Quartet zahrálo po slavnostním přípitku ty nejlepší skladby.

Koncert cellistů Prague Cello Quartet v prostějovském městském divadle při oslavách 25. výročí vzniku SOŠ podnikání a obchodu. Foto: Petr Šindela