Šternberská dopravní revoluce bude pokračovat na jaře. Potrvá ještě dlouho

Doprava ve Šternberku zpomalila. Oprava nádraží a průtahu městem v jeden čas s sebou ponesou omezení další rok nebo dva.

První etapa rekonstrukce frekventované silnice ve Věžní ulici ve Šternberku skončila na sklonku loňského roku, druhá má začít na jaře. Foto: sternberk.eu

Práce v ulicích, změny v dopravě a stavebním ruchem už půl roku provází obyvatele a návštěvníci Šternberka. Po modernizaci železniční trati, opravě nádražní budovy a rekonstrukci páteřní silnice ve Věžní ulici má následovat připravovaná přeměna přednádražního prostoru v moderní přestupní terminál.

První etapa rekonstrukce krajské silnice ve Věžní ulici byla hotová rychle. V úseku mezi ulicemi Olomoucká a Nádražní dělníci pracovali minulý rok od září do prosince. Zbývá dodělat chodníky před nádražím. „Máme drobné podněty od občanů na kvalitu povrchu vozovky, což řešíme s Olomouckým krajem coby objednavatelem. Jinak jsme ale s průběhem rekonstrukce zatím spokojeni, spolupráce s krajem i zhotovitelskou firmou je dobrá,“ pochvaloval si starosta Šternberka Stanislav Orság.

Druhá část opravy průtahu Šternberkem na Olomoucku má začít letos v březnu. Foto: Adam Fritscher/Hanácké noviny

Stavební práce na druhém úseku se při vhodném počasí mají rozběhnout v březnu. „Tato etapa bude rozsáhlejší a vedle nového tělesa komunikace, stezek pro pěší i cyklisty, zeleně a veřejného osvětlení zahrnuje také dva rondely na křížení Věžní ulice s Uničovskou a Nádražní ulicí,“ vyjmenoval Orság, co by měla firma stihnout do březnu příštího roku. Přání šternberské radnice ovšem je mít stavbu za sebou ještě letos.

Souběžné změny na železnici

Jen desítky metrů od opravovaného průtahu pokračuje Správa železnic (dříve Správa železniční dopravní cesty) v modernizaci železniční trati. Vlakům umožní jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině a významně tak zkrátí cestovní časy. Teď si ale cestující musejí zvykat na dlouhodobé výluky. „Hlavní stavební práce by měly proběhnout v letošním roce. Nás se vedle dopravních omezení týká především rekonstrukce nádražní budovy a výstavba vedlejší trafostanice, která bude obsluhovat celou trať,“ zmínil šternberský starosta.

Práce zahrnovaly i novou cyklostezku před nádražím a opravy chodníků. Foto: sternberk.eu

Město ve stejné lokalitě připravuje další velký stavební projekt. Spustit ho chce v nejbližší době. „Stávající přednádražní prostor se díky němu změní v moderní přestupní terminál. Momentálně je vypsaná soutěž na zhotovitele stavby, po jejím ukončení bychom chtěli začít,“ plánuje Orság.