Florcenter je v novém. Zahradní centrum nabízí i nákupy se zážitkem

Vřesy, chryzantémy, dušičkové dekorace. Nastupující podzim jako obvykle přináší poptávku po sezonní výzdobě zahrad, balkonů nebo hrobů. Lidé na střední Moravě mají teď při shánění výzdoby snadnější situaci. V Olomouci na konci září otevřelo nové zahradní centrum společnosti Florcenter. Jde o největší prodejnu svého druhu na střední Moravě.

Nedávno otevřené zahradní centrum v ulici Šlechtitelů v Olomouci nabízí bohatý sortiment na ploše 3 100 metrů čtverečních. Foto: Hanácké noviny

Zahradní centrum na ploše 3 100 metrů čtverečních přináší v areálu v ulici Šlechtitelů oproti dosavadní nabídce pestřejší sortiment. Kromě substrátů, rostlin a zahradnických potřeb se nabídka více zaměřuje také například na dekorace, řezané květiny, podzimní sortiment či blížící se Vánoce. „Ve stávající prodejně jsme měli vesměs nabídku naší produkce, což jsou balkonové a sezonní rostliny. V rozšířeném portfoliu máme například také větší sortiment dovozových pokojových rostlin z Holandska nebo nabídku psího krmiva, kterému se budeme dále věnovat,“ uvádí vedoucí zahradního centra Lukáš Pošmura.

Umět poradit je nezbytné

V nové prodejně rozdělené na teplou a studenou halu momentálně pracuje dvanáct zaměstnanců, po dalších se firma poohlíží. Starají se o velkoobchodní klienty jako jsou zahradnické firmy, stejně tak se věnují maloobchodu. „Chceme se více obracet na koncové zákazníky, začali jsme například se zážitkovými dny jako bylo začátkem měsíce říjnové Dýňobraní. Připravujeme dušičkové vazby v zahradním centru, aby si zákazníci mohli vytvořit svoje dekorace, plánujeme vánoční dílničky. Tyto víkendové akce by měly být přidanou hodnotu k nákupu,“ říká Lukáš Pošmura.

Chryzantéma je podzimní květina. Ve Florcentru ji zákazníci najdou v mnoha barvách a odrůdách. Foto:Hanácké noviny

Základem je ovšem běžný provoz, ke kterému Florcenter nabízí odborné poradenství, ať už jde o okrasné, balkonové či sezonní rostliny. Ostatně i to je podle vedoucího zahradního centra důvod, proč se zákazníci vracejí. „Personál ví, co a kdy koupit, jak se o to starat. Zkrátka nejen prodat, ale i poradit. Tím se mimo jiné odlišujeme od marketů. Lidé to vítají, máme dobré ohlasy,“ dodává.

Zákaznická paleta je přitom pestrá. Na Šlechtitelů míří lidé z oboru jako třeba květináři, za nákupy sem jezdí rodiny s dětmi, stejně tak majitelé bytů i chat, kteří chtějí mít pěkný balkon, vchod nebo zahradu.

Kdo se chce připravit na Vánoce s předstihem, v zahradním centru najde tematické dekorace. Foto: Hanácké noviny

I proto bylo žádoucí rozšířit zázemí provozu. Starší prodejna už zájmu nestačila. „Majitelé se rozhodli investovat do zahradního centra, protože Olomouc si to zaslouží. Firma má vlastní produkci rostlin a takový krok se nabízel. V první etapě se postavilo nové zahradní centrum, v návaznosti na to budou procházet rekonstrukcí i produkční skleníky,“ podotýká k výstavě nových pěstebních ploch a modernizaci Pošmura. Kromě toho je v plánu připravit pro zákazníky venkovní plochu pro prodej okrasných dřevin, která by se tak přesunula ze středu areálu k zahradnímu centru.

Kavárna nejen pro lidi z branže

Čerstvou novinkou je ve Florcentru kavárna přístupná z obchodu. „Měla by fungovat jako byznys zóna nejen pro velkoobchodníky. Lidé si mohou zpříjemnit čas u nás nebo vyřešit pracovní záležitosti a dát si navíc třeba dobrou kávu a zákusek,“ zve k posezení Lukáš Pošmura. V dlouhodobějším výhledu je také restaurace, která by podle odhadů měla otevřít do roka.

Součástí nové prodejny společnosti Florcenter je kavárna, kde si lze zpříjemnit čas nebo domluvit obchodní schůzku. Foto: Hanácké noviny